Homework

Nu har jag gått tre skoldagar...och det är inte så långa dagar men det blir ändå långt eftersom att lektionerna är typ 1 och en halvtimme..men jag har i alla fall fyra lektioner av sex som är roliga. De hemska är video and english.

Alltså på första english lektionen fick vi 10 skitsvåra ord som inte ens amerikanerna visste vad det var, som vi fick lov att ha en ordlista för att slå upp och jag vet inte vad vi ska göra med dem sedan för det fattade jag inte, läraren mumlade och pratade skitfort haha. Och sedan fick vi ett dubbelsidigt papper med grammar som jag utan att överdriva inte fattade något alls av..haha. och så ska vi skriva klart en essay tills på onsdag och den skulle handla om något speciellt som inte går att skriva om haha... Vad negativ jag är, men det är verkligen hemskt men det blir nog bättre :)

Imorgon i skolan har jag photo, english and PE. PE verkar skitkul :D Och då är jag med Danei som är snäll :)

Till helgen ska det bli 105 grader och det är över 40 grader celcius :) Så då ska vi åka till stranden. Idag har det varit 36 grader och gissa vad jag tog på mig till skolan idag (på hospitality måste man ha heltäckande skor, långbyxor osv.) så jag tog ett par mörka jeans, t-shirt och ett par vita tygskor..men fick lov att byta skor efter halva dagen..och sedan satte jag på mig shorts..höll på att storkna haha. Det är skönt att det inte är någon strikt dresscode så jag kan ha mina shorts i min vanliga längd, inga knä långa :P

I skolan använder de inte skåp så man måste gå runt med alla böckerna, pe kläderna osv varje dag..det är jobbigt men men. Som tur vad så har jag bara två böcker men de är rätt så tjocka om man säger så. Liksom någon uppfann skåp?

Gud vad mycket det blir om skolan, men det är där som allt händer just nu hehe. Men allt bra med er där hemma?? :) Och malin augustsson kan du skriva din adress till där du bor nu typ till min mail eller något? :)



/Lisa

Kommentarer
Postat av: Mattias i Kalifornien

Hejsan! Jag är med utbytesstudent :) Ska vi följa varandra på bloglovin ?

2009-08-27 @ 18:37:52
URL: http://mattiasegnell.se
Postat av: dennis

Lisa det är bra att du skriver om skolan osv för det är intressant :D:D:D hade velat se bilder på skolan med o sånt :D hoppas det dyker upp så småningom ;) haha hoppas det löser sig med engelskalektionerna också btw :P hemskt och inte fatta något men men du klarar detta kvinna :D låter väldigt bra! <3 take care xxx

2009-08-27 @ 19:31:32
URL: http://bottleup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0