Yey

Äntligen fredag imorgon! Denna vecka har jag vait så trött! I början av veckan hade jag mitt alarm på 6:00, idag hade jag det på 6:40 så det blir senare och senare för varje dag som går haha. (åker hemirån 7:15) Men jag har kommit på den smarta idéen att jag inte behöver äta frukost på de dagar vi har hospitality för då äter jag ju där!

Idag var det varmt igen, kallt på morgonen men varmt på dagen! Har saknat det nu när det varit kallt i två dagar.

I alla fall idag efter skolan gick jag till vons för att fördriva tiden fram till 2:45 då jag skulle vara tillbaka i skolan för att laga mat till the homeless shelter. Så sedan var det bara att gå tillbaka till skolan igen, och in i köket. Denna gång behövde jag inte diska, yey! Jag och en tjej fick fritera baskets utav tortilla bröd som det ska ligga sallad i. Sedan gjorde jag även chips som vi åt utav bröden. Det var gott, men tråkigt att göra. Efter två timmar där inne, gick jag hem. Och nu sitter jag här.

Och jag har nu fått en bra bild med hjälp av min oatmeal container! Den ni! (linnéa, vad säger du nu?:) Och jag har lämnat in min filmrulle, haha.

Nästa vecka har jag två engelska lektioner, men det hindrar väl inte vår lärare från att ge oss TRE prov nästa vecka! Alltså två på samma dag i samma ämne..sick. + att vi kommer ha läxor till båda lektionerna också, suck.

Homecoming är inte nästa vecka utan nästa. På typ alla skolor i usa klär man då upp sig fint och går på en dans (typ som prom fast mindre fint, men ah ni fattar) men självklart på min skola så klar man INTE upp sig. Det betyder väl att alla kommer komma dit i sina stora orangea shorts, stora fula skor (skate skor), och stora t-shirtar. Mycket fint! Och under hela denna vecka så ska man ha olika kläder på sig typ, from the 50's, 60's, 70's osv. Och varje fredag så har typ alla i skolan orange and grey. Men inte jag haha.

Och ett till och här, i dag gjorde jag klart mitt första projekt i min video class! (har fortfarande inte fått byta den classen..)



Kommentarer
Postat av: Michaela

du verkar trivas som fisken i vattnet! :) här har det blivit höst på riktigt... Kallt som bara den.. Snön kommer väl snart.. hehe! :)

2009-10-02 @ 08:02:02
URL: http://mickapickaa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

haha härligt lisa, skulle aldrig palla med det där ett år till ;) haha!! imorse fick jag lov att skrapa rutorna, så du kan ju bara tänka dig hur varmt och skönt vi har det här! :) haha

2009-10-02 @ 11:40:28
Postat av: Elin

Stora orangea t-shirts och skateskor låter väl skitsexigt, don't you think so? ;)



Vad fin du är Lisa! Du lyser!! :):)



2009-10-02 @ 15:07:31
URL: http://elindamlin.blogg.se/
Postat av: dennis

fiiiiiiiiin du är Lisa!!



oatmeal container? är inte oatmeal typ.. gröt? XD HAHA

btw, vad är kallt för dig där borta? ;d

här är det jättekallt. massa frost och allt på morgonen och alla löven faller av :'(



btw

, stark är du som klarar av den där skolan haha ! :D

2009-10-02 @ 18:01:20
URL: http://bottleup.blogg.se/
Postat av: L

Haha jag gör inte det, men jag tar dagen som den kommer, inte allt för seriöst haha. Men linnea "jag är ju sååå duktig" you know ;) men usch vad jobbigt, hatar att SOPA rutorna, haha eller justja jag har aldrig gjort det för jag fick itt körkort i mars, och på tal om det jag får inte köra bil..crazy:) och ni har det nog varmt! ;)

2009-10-02 @ 22:07:07
URL: http://lisaiusa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

jaa du är så duktig!! :D haha ja finns inge värre, trodde mina händer skulle brytas av för att dom var så kalla :P hahaha då kan du ju inte veta!! ;) mm jätte skönt är det ;D

2009-10-03 @ 11:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0