Like it.

Att laga mat idag gick bra, jag och en annan tjej gjorde bönor haha. Så nu har jag tre timmar till, bara tre kvar nu sedan är jag äntligen uppe i 10.

En sak som jag älskar här är att the americans är så spontana och öppna av sig! Idag på väg till skolan, så på ungefär 20 minuter kom det fram tre personer som jag aldrig sett tidigare och pratade. Först en kille bara helt random på gatan som frågade "Hi how r u?" Sedan var det en tjej (som antagligen går på min skola men jag har aldrig sett människan) som kom springandes till mig och frågade om jag var från sverige, jag svarade och frågade varför eller något och hon sa att hennes kompis ville veta sedan sprang hon iväg igen haha. Och nästa kille var en som antagligen också går på min skola men som jag heller aldrig sett. Han sa att jag hade en snygg outfit. (Han kallade det costume eftersom det är halloween). Så när jag gick hem såg jag han igen, och då sa han att han fortfarande gillade min costume haha.

Sådana här saker är liksom helt vanligt här, när man är i mataffären kan någon som passerar säga hej och fråga hur det är, i alla affärer frågar de hur det är och är supertrevliga (inte som i sverige där de inte pratar med ungdomar hahah) alla säger om de tycker man har något fint på sig (inte som i sverige där de flesta håller tyst), och säger att man ser bra ut rakt ut till en. Till exempel på min PE class så stod killarna och sa något om mig kommer inte ihåg vad men de kallade mig "Magic feet" och en, han sa "Beautiful magic feet" sen sa han till mig "Lisa you r beautiful!" Bara sådär inför typ alla haha.

Och idag hade jag en inbjudan till en halloween fest och imorgon har jag två inbjudningar :D Men ska bara gå på en av dem. Kan ju inte använda samma kostym mer än en gång ;)

MIN IPOD ÄR TRASIG.

i like it

 ena delen av vårt hospitality kök!


Kommentarer
Postat av: Michaela

fan du är inte ensam med en trasig ipod alltså :( buhuuu! men hey, klart alla snackar med en snygging som dig baby! :D;) puss <3

2009-10-31 @ 10:47:26
URL: http://mickapickaa.blogg.se/
Postat av: dennis

my god you're doing great :D och ja, SÅÅ härligt med människorna. Precis som i israel. Svenskar är fan trista o stela -.- <3

2009-11-01 @ 20:07:03
URL: http://bottleup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0