20/9

Ja igår var jag i Santa Maria på YFU möte. Det var jag, en tjej från Danmark, en tjej från Tyskland och en tjej från Colombia + våra värdfamiljer och YFU representanter. Själva mötet tog vääldigt lång tid. Men det var roligt att träffa dem andra utbytesstudenterna! Det var så himla varmt igår och vi satt mitt ute i solen i flera timmar, så mitt ben blev rött, haha.

Sedan när vi kom hem så åkte vi till SLO och käkade och sedan gick vi på bio (500 days of summer, tror jag den hette) den var väl helt okej i alla fall. Men jag var så trött under hela filmen så jag somnade flera gånger.

Idag ska jag plugga till mitt Norse mythology prov som är på tisdag, jippi. Och sedan ska väl Danie komma hit och äta..kanske.

Imorgon ska jag äntligen åka till stranden (om det blir av hehe) det var ett tag sedan jag var där nu!

Men nu blir det till att plugga :( Hatar engelska classen, hatar den hatar hatar hatar hatar. Ska säga till läraren denna vecka att jag tycker det är skitsvårt. För hur enkelt är det för mig egentligen att få två läxor till samma dag (båda engelska) + prov? Jag har liksom nog med att förstå den ena läxan..så ska man dessutom sitta och pressa in 10 skitsvåra (som jag inte ens förstår med förklaring, inte ens amerikanerna förstår dem..) ord i hjärnan.

Åhhh det är så hemskt. Tjejen från Danmarks engelska lektioner var jättelätta sa hon och de hade ingen homework at all. Och själv sitter man där varje lektion och går igenom massa nytt inom Grammar, norse mythology och orden såklart. (Jag är i den svåraste engelska classen, så det är väl därför, men varför måste jag vara där för?????) Well ska inte klaga mer på den nu, men jag har verkligen ångest hela tiden över den.

Yes sådär enkelt skriver man ett halvt inlägg om endast hur mycket man ogillar engelska classen! ;-)


 

Kommentarer
Postat av: malin

sötis!:) kämpa på med engelskan, du klarar det med lite vilja!

2009-09-21 @ 15:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0