Just like monday

Första dagen av skola idag. Och det har varit så himla varmt!!!!

Idag slapp vi ju som sagt spela volleyball osv. på idrotten. Vi var på en golfbana och lärde oss golf. Det var så himla varmt så jag trodde allvarligt jag skulle svimma eller något, och då hade jag shorts och t-shirt på mig...Men jag fick i alla fall prova på att åka i en gul skolbuss för första gången ;)


Kan skriva lite om vad jag gjorde igår. Sydney och hennes mamma och systrar hämtade upp oss och vi åkte till stranden, sedan åkte vi och käkade pizza. ( på tal om pizza så äter jag det varje dag, förra veckan åt jag det varje dag förutom lördag och söndag. Haha (jag äter det i skolan varje dag så det är därför) och sedan åkte vi till san luis obispo och kikade i affärer lite.

Och igår fick jag min nya mobil också!! Äntligen. En sony ericsson W995, med bra kamera, typ 8 megapixel. Så nu ska jag bara fixa ett kort till den så jag kan använda den också. (Lite skillnad mot min andra amerikanska mobil som inte har kamera, den håller på och går av, man ser inget på skärmen, att skicka sms tar typ 1 timme för den är värdelös.) Så nu är det bättre!!

Så idag hade jag mitt engelska test. Den som säger att amerikanska prov endast är multiple choices ljuger, jag har inte haft ett enda sådant prov. Eller på mitt political science prov var kanske 10/100 frågor så. Så man måste verkligen plugga, det går inte att chansa liksom. Och på engelskan fick vi självklart läxa tills på torsdag och så har vi prov på orden någon gång denna eller nästa vecka såklart. Men men jag ska fråga någon om extra hjälp så jag kan fatta lite mer av den classen!

(kan inte få bort den kursiva stilen!!!)
Här kommer lite bilder från min dag:

 på golfbanan



 lockers (stora va..?)

 on my way home

 tunneln som jag går igenom på väg hem från skolan (otroligt att de har en GÅNGtunnel här).

Kommentarer
Postat av: Maja

Oj, jag tycker synd om dig! Alla prov jag har haft hittills har mer eller mindre varit multiple choice!

2009-09-23 @ 04:48:44
URL: http://svenskbortomhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0