One day left

Idag har jag varit i usa i en månad! Visst har det gått snabbt? Känns ju som att jag precis kom hit! Men jag har hunnit med så otroligt mycket på en månad..Till exempel: filmpremiär i L.A, shoppa i L.A, warner bros studios, börja i high school, träffat nya vänner, sola, vara vid stranden, shoppa, varit i santa barbara. M.M. Jag är nöjd med min tid hitills och hoppas på ännu fler äventyr under resterande månader :)

Idag pratade jag med Zandra på skype i typ en och en halvtimme :) Det var kul att prata med någon hemifrån!! En helt annan sak att liksom prata med personen istället för att bara skriva till den, mycket enklare och roligare att prata :)

Så idag fick vi gå in i köket för första gången på cooking classen. Alla bakade olika cookies. Jag och två till bakade några med russin i haha. Men dem var goda! Och i slutet av first period så hade vi en bombövning (som brandövning men bomb istället haha) så då gick vi ner till football planen och stod där i den stekande solen (kl 9.00) och väntade i ungefär en halvtimme, sedan gick vi..haha.

Yey och juste så hade jag ju mitt poli science prov idag också, och hm vad ska jag säga om det? I did my best. Och efter skolan gick jag hem för första gången! Det tog mig ungefär 20 minuter så det är väl som att gå till Haga ungefär. Men solen stekte på så jag var väldigt VARM när jag kom hem hehe. En tjej i min video class kunde inte förstå HUR jag kunde GÅ hem. Hon frågade typ 100 gånger om hon skulle skjutsa hem mig. Liksom ingen som hört att det är bra att gå? ;p

I alla fall nu har jag precis ätit (sallad med räkor!) Och nu ska jag väl fortsätta plugga. Men jag ser slutet för imorgon är det fredag och då är jag ledig i två dagar och det ska bli så himla underbart!! :)

 på väg hem (observera den blå himlen! Jag tror faktiskt inte solen varit i moln en enda gång sedan jag kom hit, det skulle vara i sverige det haha)



 varmt var det :)


Kommentarer
Postat av: Anchi

Åh gud vad fint det ser ut. Superhärligt ju! :)

2009-09-11 @ 21:46:59
URL: http://anchis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0