Los Angeles!

Kom hem från L.A i lördags natt vid 1 eller så.

Vi åkte hemifrån klockan 5 på torsdagen för vi skulle vara i santa maria (en timme bort) klockan sex. Jag och Danie blev väckta klockan kvart i fem...kul. Så det var bara att ta på sig några kläder och sedan åka. Kan även naämna att vi hade lagt oss klockan 4 dagen innan, så man var ju lagomt trött. När vi väl kom till Santa Maria så skulle vi åka i en typ minibuss eller vad man ska säga. Hon som körde var heelt galen så jag var super åksjuk i princip hela vägen. Men fram kom vi!

Den första dagen gick vi på disneyland. Jag gick med, danie, lee, eddie, kien och andy. Vi hade superroligt. Men sedan ville danie och lee shoppa (fanns typ mickey mouse och så vidare att köpa endast..) så då gick vi andra vidare utan dem. Vi åkte lite olika rides, men eftersom jag är ganska rädd av mig kunde vi inte åka så många haha. Men några läskiga vart det allt ;) Space mountain var rätt så läskig men ändå rolig, den gick jättesnabbt och man såg inget för det var kolsvart hela tiden. Vi gick tillbaka till hotellet vid 9 på kvällen. Då hade vi tre timmar att göra vad vi ville på..så vi hängde lite på eddie och lee's rum. Kikade på film.

Nästa dag så åkte vi till universal studios = ännu en helvetesfärd i bilen med livet som insats. Jag har typ fått wiplashskada efter denna helg för hon kör skitsnabbt i typ 140 och sedan tvärstannar. + att vi var 8 stycken i bilen och dem var inte direkt smala så man kunde ju inte ens röra sig i bilen...så bekvämt var det!

Iallafall det var svinkallt när vi var på universal studios. Men det var roligt, vi gick bla in i ett horror house som var det värsta jag gjort. jag blev liksom jagad av gubbar med kniv och mumier som hoppade fram här och var usch vad hemskt det var. Sedan åkte vi en studio tour, såg alla desperate housewifes hus!!!!! + deras bilar och allt, så coolt :D

Sista dagen var vi i hollywood, venice beach , the grove och farmers market. Hade ingen tid alls för shopping, bara 2 timmar ungefär...men men.


















 hotellet andra natten

 chiara och helene



 venice beach


 

Kommentarer
Postat av: anchi

gud vad kul det låter :))

eller ja.. det mesta iallfall :@

2010-02-24 @ 12:25:44
URL: http://anchis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0